..... I'm the poem that's  yours but doesn't belong to you ever,...ඔබට අයිති,ඔබ ළඟ නැති එකම කවිය මම

Monday, October 3, 2016

නන්දිකඩාල් පාර දිගේ යමං පුතා ගෙදර එයි.

නන්දිකඩාල් පාර දිගේ යමං පුතා ගෙදර එයි.




සැප්තැම්බරය හෙන අමාරුම මාසයකි.
වියදම වැඩිය.
අවශ්‍යතා වැඩිය.
නමුත් වැටුප එකමය.
අලි මදිවට කොටි කියමින් රට වටේ යන්නට සෙට් වෙන්නේද මේ මාසයේ වීම සිත කකියවනවා කරුණකි.
චාරිකාව යාමට පෙර දින සවස නොදන්නා අංකයකින් ඇමතුමකි...... “ නන්දිකඩාල් ඇවිත් මිස්ගෙ පොත ගෙනියන්න “
එදින බෘහස්පතින්දාවකි. පියඹා ගොස් පොත ගෙන ඒමට නොහැක. ලෝබය වැක්කෙරෙයි. සඳුදා වන තෙක් පොත නතර කර ගැනීමට හැකි විය.
සිකුරාදා උදයේ මාතරට පැමිණ මා බලාපොරොත්තතුව රැදී සිටිනා තවත් පොතකි. පොත් දෙකම ගෙදර ගෙන ආවේ අදය.
මේ සටහන ඒ දෙවෙනි පොත ගැනය.
ඒ එහි අකුරු ලොකු නිසාම නොව නන්දිකඩාල් වල අතැම් කොටස් වල අහුමුළු ද දෙවෙනි පොතේ තැනින් තැන තිබී මට හමුවීමද එක් හේතුවක් පමණි.ගෙදරට ගෙන ආ විගස , ඒකළ යුධ පුවත් බැලීම බොහෝ අවධානයෙන් සිදු කළ අම්මා විසින් පළමු පොත ඩැහැගැනීම ද තවත් හේතුවකි. පොත විශාල වූ තරමට කියවීමට රුචි නොවීම ද නොසලකා හැකි නොහැකි තවත් එක් කරුණකි.

ඔහු ගේ ලිවිල්ල ගැන ලියන්නට හෝ තක්සේරුවක් දෙන්නට මා තරම් නොවන්නියක බැව් මම දනිමි. නමුත් ඔහුගේ පාඨකයෙකු ලෙසින් ඉතා මැදිහත් සිතින් මෙසේ සටහන් කරමි.

සරල බව පොත පුරාවටම තැවරී ඇත. කවරයෙන් පටන් ගන්නා එම සරල බව , පිදුමේ පටන් මුළු පොත පුරාවටම විහිදේ.

වාක්‍ය ඉතා ම කෙටිය.සිත් ගන්නා සුළුය.කියවීම වඩවන ලෙසින් පෙළ ගැසී ඇත.තම ව්‍යක්ත බහුශ්‍රැත බව පෙන්වීමට භාවිතා කරන එකදු වචනයක් වත් දුටුවේම නැති තරම්ය.

කියවා ගෙන යන විට දී “ මම ආස මේ කතාවට “ යැයි මට සිතුන ද, ඊළඟ කතාව කියවද්දි මගේ සිතුවිල්ල වෙනස්ව ගොස් ඒ කියවන කතාව හොද යැයි සිතේ. ඉතින් දිගටම කියවන්නට සිතේ.දිගටම කියවමි..... කියවා ලියමි....

කෙතරම් සරල වුවත් ඒ සරල බව පුරා විහිදී ඇති ගැඹුරු තැන් වල මා එරී ගිය අවස්ථා වලදී පොතින් ඉවතට ගන්නා දෑස අනන්තයට යොමු කරමි.

ඔහු වාඩි වී සිටිනා තැන සිටන් ම මම ද ඒ කතාව අසමි. ඒ පරිසරය විදිමි. එතකදු පමණක් නොව ඔහු හා දොඩන මිනිසාගේ හැඩරුව ඔහුගේ ඇසින් මම දකිමි.

ඉතිහාසයක් ඇති වර්තමානයක් ද යන්තමින් ඇති අප නාදුනන මිනිසුන්ගේ අනාගත කතාව ගලපා ගත නොහැකිව අප අතරමං කෙරුම ඔහුගේ අරමුණ නම් , එය ඉතාම සාර්ථක ව ඇති බවද අවසානයක් ලෙස සටහන් කරමි.

ප/ලි:- මිල ද දැරිය හැකි මට්ටමක පැවතීම අතිරේක වාසියකි. නියෝජිතයෙකු හරහා තැපෑලෙන් ගෙන්වා ගත්ත ද ගෙවීමට සිදුවූයේ පොතේ මිල පමණි.

4 ප්‍රතිචාර:

ඩබ්.කේ said...

නන්දිකඩාල් නං අද හම්බුනා .තාම කියවන්ඩ බැරි වුනා

C.J. Vidanapathirana said...

ජයවේවා ..

C.J. Vidanapathirana said...

ජයවේවා ..

Rasika Gunawardana said...

යමං පුතා කාගෙද?....

Post a Comment

සිතක් ‍සොඳුරු වන තරමට අදහස් බොහෝ දැවටෙනු ඇත. නුඹේ සොඳුරු සිතේ අදහස් වචන කර යන නුඹට මගේ ස්තූතිය..... කියවූ ඔබටත් ස්තූතියි.

Blogroll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...